آغاز در نهایت

کوتاه نوشت

» کوتاه نوشت نمونه

نمونه کار من

صراط مستقیم

» صراط مستقیمی جز علی نیست

علی مع الحق الحق مع علی

آخرین نظرات
حمایت

هيئت علمي فرهنگي فاطمةالزهرا سلام الله علیها

امام خامنه ای

تریبون مستضعفین

امت اسلامی

وضعیت خانواده های آواره سوری در اصفهان +عکس

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۰۲ ب.ظ
پس از جنگ در سوریه، بسیاری از خانواده های سوری به کشورهای دیگر مهاجرت نموده و بطور موقت در آن اسکان یافته اند. برخی از این خانواده ها به ایران سفر کرده و در شهرهای ایران ساکن شده اند.

پس از جنگ در سوریه، بسیاری از خانواده های سوری به کشورهای دیگر مهاجرت نموده و بطور موقت در آن اسکان یافته اند. برخی از این خانواده ها به ایران سفر کرده و در شهرهای ایران ساکن شده اند. در این میان تعدادی از این خانواده ها به شهر اصفهان آمده و در حاشیه شهر و در مناطق محروم اسکان یافته اند. برخی از طلاب و بسجیان شهر اصفهان به شکل خودجوش تلاش نمودند با شناسایی این خانواده ها و محل اسکان آنها، از وضعیت اسکان، معیشت و نیازها و مشکلات آنها مطلع شوند تا در صورت امکان کمک هایی به این خانواده ها انجام شود.

alt

تعدادی از مجموعه های فرهنگی اصفهان همت کرده اند تا در صورت امکان نیازهای ضروری این مهاجرین را بر طرف کرده و از طرفی ابعاد فرهنگی این اتفاق را نیز مدیریت کنند.

alt

طبق گفته مسئولین این تیم، در بررسی های اولیه مشخص گردید، که غالب این خانواده ها که حدود ۱۵ خانواده بودند در یکی ازمحلات حاشیه اصفهان ساکن شده اند و منازلی را اجاره نموده اند. با بازدید از این منطقه، شاهد خانه هایی بودیم که با متراژ ۳۰ الی ۵۰ متر با قیمت هایی بسیار بالا به آنها اجاره داده شده بود.

alt

این خانواده ها فاقد هرگونه وسایل زندگی بودند و برخی خانواده های عراقی ساکن در اصفهان، کمک هایی و وسایلی را در اختیار آنها قرار داده بودند. با سرکشی به منازل آنها مشکلات و نیاز های آنها را شناسایی نموده و به ترتیب زیر دسته بندی گردید؛

alt

 نیاز به مواد غذایی اعم از برنج، نان، حبوبات، قند، شکر، چای، ….
مواد شوینده و بهداشتی
زیر انداز اعم از موکت و فرش
پتو ، بالش
ظروف پخت و پز
لباس برای سنین مختلف
پرده
کفش
وسایل گرمایشی و سرمایشی
کمک مالی برای پرداخت اجاره
کمک مالی برای تمدید مدت اقامت
انتقال محل اسکان آنها به مناطق دیگر بدلیل مشکلات فرهنگی، اخلاقی و امنیتی منطقه فعلی
ایجاد اشتغال برای رفع مایحتاج آنها

alt

لازم به ذکر است که در صورتی که به این خانواده ها کمک فوری در تأمین نیازهایشان نشود، احتمال گسترش بزهکاری های اجتماعی میان آنها برای تأمین احتیاجاتشان وجود دارد و چون منطقه ای که این خانواده ها در آن ساکن هستند مملو از جرائم مختلف اعم از اعتیاد، قاچاق، دزدی، شرارت ، فحشا و …. می باشد، لازم است جهت جلوگیری از جرائم و مشکلات اجتماعی و سوءاستفاده باند های خلاف کار از این خانواده ها، حداقل نیازهای آنها برطرف گردیده تا هم به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنیم و هم برای پیشگیری از بزهکاری های اجتماعی اقدامی صورت گرفته باشد.

نظرات  (۲)

۰۵ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۵ سیّدمیلاد موسوی
به جای این کارا بیایین به مردم کشور خودمون کمکم کنید؛ آیا وظیفه های اسلامی تنها شامل بی سرپناهان خارجی می شه؟ پول های کمیته امداد هم که معلوم نیست کجا می ره ...
سلام
کار خوبی کردید این مطلب را زدید من حدود چند ماه قبل با برخی از آنها برخورد داشتم .
مدتی بود بی خبر بودیم.
آرزو میکنم که زندگی این مردم ستم دیده نیز سامان بگیرد.
همه باید تلاش کنیم تا خواهران و برادران ستم دیده ما نیز از امکانات زندگی داشته باشند.
ما از امام و مولایمان على (علیه‌‌السّلام) آموخته‌‌ایم که در باره‌‌ى انسانها فرمود : «امّا اخ لک فى الدّین او نظیر لک فى الخلق».(نهج البلاغه /ص427)

اگر مایل بودید ما را هم لینک کنید. متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">